Jdi na obsah Jdi na menu
 

Stroje

 

 

 Příběh Hydry

 

 
Skládací Eska zděděná po Lišákově matce puvodni-stav_z.jpgsloužila bez problémů, bez údržby a bez investic řadu let. Spolehlivě mě vozila každý čtvrtek do restaurace a počkala na mě i přes víkend, zamčená u plotu hlavního nádraží, když se jelo vandrovat. Rez, šmír a vakl ve spojích spolehlivě odrazovaly zloděje. Jednou ale došla plášťům guma a exploze duše roztrhala zbytky plátna, bylo potřeba něco dělat
 
 
Nejlevnější pláště v ceně 12 piv - trochu moc, na to, abych Hydru nechal jinak v žalostném stavu…trochu stříknout, poleštit chrom a bude z ní krasavice, řekl jsem si. Zabrouzdal jsem netem, abych nasál inspiraci a pustil se do objednavky materiálu. Čekání na matroš jsem krátil rozborkou Hydry, na zarezlé spoje jsme na ni s brzdovkou a kladivem byly tři… Pokračoval jsem broušením rámu, a přestože mi pomáhala Narexka strávili jsme tam spolu pěkných pár hodin, drátky z rotačního kartáče všude.
Nejhorší mám za sebou, myslel jsem si a pustil se do lakýrnických prací. Plnič, finál, lak +červená na oživení malých komponentů. Po střiku plniče se zjistilo, že jeden sprej od každého je málo, vrátil jsem se do obchodu a zaplakal nad hroutícím se rozpočtem, no co, bude to nejdražší skládačka na světě….doobjednal jsem nové kliky,  řetěz v barvě a race omotávku řidítek…když už, tak už. Střik bez respirátovu v uzavřené místnosti se nedá doporučit…naopak se dá doporučit nešetřit na topení, jinak lak neuschne ani za několik týdnů, otisky prstů pak zůstanou navěky…podpis tvůrce, omluvil jsem si to.
 

 

porovnani_ram.jpg

 
 
Přišly pláště, nádhera, BMX vzorek i po stranách, šířka jak ….2,1“ do rámu jsem je dostal jedině vypuštěné, po nafouknutí lízali gumové vlasy vidlice po obou stranách – to nám to pěkně vyšlo, pochválil jsem se a roztočil kolo - nevyšlo - půl otáčky, pak zůstal plášť viset na rámu – hází, svině. Strčil jsem kola do tašky a obešel cykloshopy „600, ale výsledek nejistej“ zněla nejlepší nabídka, vlastně jediná. Nasrat, přeobjednal jsem pláště na 1,9“.
 
 
Leštění chromu jsem přesunul do obýváku…pro udržení kontaktu s rodinou ( bo mi bylo vyčteno, že blablalbalbalabla), nakonec se to ukázalo jako výhoda – telka k dispozici, teplo, manželka vklidu, leštěnky se vejde pod gauč hromada.. Několik dní šudlání hadříkem.
Druhá dodávka komponentů, nádhera…poskládat všechno dohromady je radost, všude nové šrouby, matice, podložky, všechno mazat, konzervovat – předpovídám jí životnost dalších 20 let.

  

porovnani_blatniky.jpg

 

 
Ježišmarjá to zas budeš jezdit z hospody rozbitej, komentovala manželka představení stroje. Nízko posazený knipel zajišťuje aerodinamicky tvar jezdce a vybízí k rychlé jízdě. Dlouhé kliky dokážou Hydru rozpohybovat do nezvyklých rychlostí, natočit správně kliky, aby v zatáčce nedošlo ke chrotnutí o zem a položit se do ní….adrenalin. Řízení trochu citlivé, nelze řídit je jednou rukou, málo místa na nohy ..nebo na ruce, obojí. Zážitek z jízdy: nevšední …Hydra City bike!
 
 

 

 

p1060695.jpg

 

Technical details:

Rám: Eska skládačka
Středova osa: Force 122,5 BSA
Pedály: Force Free Alu BMX
Kliky: Force al-48-zubu-170-mm-cerne
Pláště: Rubena Scylla 406-50, 20 x 1.9, V75
Řetěz: KMC red
 

Náhledy fotografií ze složky Hydra City bike